Afspænd i krop og sind (7. dec.)

Afspænd i krop og sind (7. dec.)

Vi arbejder med pulserende bevægelser og laver rystebevægelser, der har til hensigt at berolige nervesystemet.

Når vi mærker uro og rystelser i livet, husker kroppen det, indtil vi får denne uro eller selve traumet bearbejdet. De urolige livsomstændigheder kan sætte sig som fysiske blokeringer og spændinger i kroppen, og det kan  også komme til udtryk som følelsesmæssige og mentale blokeringer, fx angst, stress, bekymringer, tankemylder osv.

Som mennesker lærer vi os selv at udholde stressede situationer for at tilpasse os samfundet. Det kan være en god mekanisme at kunne, men det kan også koste dyrt på den lange bane, hvis vi igen og igen overhører kroppens signaler, når den forsøger at sige “du har brug for at sænke farten nu…”.

Ved at ryste kroppen, skaber vi frit energiflow i kroppen igen, og vi forsøger at få rystet alle livets “rystelser” af os.

Hele sekvensen foregår liggende. Du kan sagtens ligge på et blødt tæppe, men sørg for, at det ikke glider rundt undervejs.

Rigtig god fornøjelse.

Kærligst

Signe

Opmærksomhedspunkter: 

Vær opmærksom på, at det er helt normalt at få følelsesmæssige reaktioner under rystebevægelserne (ca. 8 min. inde i videoen). Det skyldes, at vi med rystebevægelser får frigivet en masse af de fysiske, følelsesmæssige og mentale blokeringer, som kan sætte sig i kroppen og i sindet. Det kan være, at du får fat på gamle traumer, som du ikke har haft tid til at “se” på. Teknikken anvendes i flere kropsterapeutiske tilgange.

Det giver god mening, at teknikken er så effektfult – Tænk bare på dyrene i naturen, der ryster sig, når de skal bringe kroppen i ro efter en stressfuld situation.

  • Trine Kofoed
    Trine Kofoed

    Så dejligt. 🌸🙏🏻

    • Signe Bøtter-Jensen
      A
      Signe Bøtter-Jensen

      Det er jeg så glad for, at du synes, Trine 🙏🥰

Andre videoer i samme serie: